12 mars 2014

Som jag längtar

Våren visar sig mer och mer för varje dag, de lärda säger att det ska komma snö men i mig är det vår ändå.

Här planeras det för fullt med grönsaker hit och dit, vilka blommor som ska bort och vilka som ska få stanna kvar. Många idéer och så lite tid. Men ja, det får väl ta den tid som de behöver. Ogräset kommer att växa som alltid men jag hoppas att vi kommer få en sommar som kan tillbringas ute så mycket som möjligt.






Har två odlingslådor som gått heta nu i mars månad. Varför denna jäkt med dessa vet jag inte varför jag har men nu är det omplanteringar osv som står på schemat. Mina chilisar och paprikor är nu omskolade till större krukor, finner det fortfarande fascinerande att små frön kan bli något så stort och ge frukt. Bara att ta och köpa fler krukor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar