25 jan. 2011

Hönsplaner.

Jadu, då har man varit duktig och låtsas-handlat grejer till de blivande Svalbo-hönsen för sju tusen, tycker att jag gjorde det bra och vad bra hönsen skulle få det om man hade allt som jag "handlade". Hittade väldigt fina värpreden som skulle varit så bra, fast iofs så var ju allt väldigt-bra-att-ha-saker som jag "handlade". Fast jag tror inte att  de är så kräsen, ska gulla lite med svärfar i sommar om han kanske har lite tid och lust att hjälpa mig att snickra i ordning åt dom.

Planerat att bara ha Hedemora-höns här i Svalbo, dom jag har hemma har inte gjort mig besviken hitintills. Pappa ska få mina blandraser + några Hedemora så blir han nog nöjd också, ska försöka hitta en inte allt för testosteron-galen tupp åt honom också.

1 kommentar:

  1. Blir så bra, hur många ska vi kläcka fram ??? ;) /Pernilla

    SvaraRadera