20 jan. 2011

Detta gjorde min dag!

Som ni nog har förstått så är vargjakten ett hett diskussionsämne och jag har pinsamt nog fortfarande min gamla bdb kvar, personer på bdb som inte är så hemskt insatt och bara ser medlidande i detta rovdjur skriver också väldigt mycket IQ-befriade saker om just detta ämne.

Såg en bild på en skjuten varg på startsidan och diskussionssugen som jag var så kollade jag, denna människa (vet inte om jag ska kalla henne för fjortis men jag antar det) skrev på för fullt om hur synd det var om detta djur. I såna här fall är det ju alltid roligt att kolla kommentarer, blev bara tvungen att skriva min åsikt jag med. Men i allt detta ojande så var det en hjälte som skrev

"Precis som många andra tycker jag att myggjakt är dåligt!
Jag menar, myggor har lika stor rätt att leva som människor!
Att döda en mygga är som att döda en människa.
Bara att i Sverige har vi mer än 940000 i befolkningen.
Av myggor har vi bara max 300!
Och myggjakt blir alltmer vanligare.
Kan vi inte skaffa flugjakt också kanske?!
Så lika många flugor dör som myggor med larver?
Hur skulle de kännas?!
Fan va jag blir sur!
Sen så va de någon jävel som sa - en bra mygga är en död mygga!
Som om man skulle säga - en bra fluga är en död fluga!
Men nej, så skulle inte jag säga!
Dom dödar p12:or och kallar de "sport" .
Dom river av fjortisar håret och skinnet medan dom lever!
Dom LIDER!
;
;
;
Myggor behöver ju få mat!
Och de finns inte så mycket att äta i skogen!
Som tur har vi Zoo:n, där får myggorna och fluglarverna mat!
Men ändå.
Jag tycker inte om myggjakt
eller.
JAG HATAR!! MYGGJAKT!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar