23 dec. 2010

Håller tummarna

Fick ett väldigt fint julkort utav Anna-Karin m familj, det var dom som lånade hem Jussa för parning, helt underbara människor och riktigt omtänksamma. Nog för att man inte ska gå efter storlek men detta julkort var både Stort och riktigt Fint. Håller verkligen tummarna för att Myxi är dräktig, tanken har slagit mig på att fara och kika på valparna om det blir några, men det kanske är att spela farligt då lapphunds-valpar är så fruktansvärt söta och underbart busiga. Minns hur Kajas valpar var och skrattar lite för mig själv.
Resursarna ringer varje dag nu och frågar om jag kan jobba,  tackar gladeligen ja. Min börs har varit tom och i torka några månader nu. Men som jag brukar säga, "om man jobbar åt kommunen är man tät" ta det med en viss ironi om ni inte förstod det. Enda som är lite jobbigt är kvälls-turerna för heltiden, 12-21.30 är länge, helt när man nu är van vid att "gå kort" varje dag. Omorganisationen gjorde fler men kortare pass så turer som dessa hör inte till vanligheterna. Är bara att sikta mot 7.30-16 imorgon på självaste julafton. Härligt med OB:n som jag förstod skulle vara lite bättre nu när jag pluggar.

Underbara hundar, Kaja-surtyppa låg på golvet. Ni förgyller mina dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar