24 dec. 2010

-33,7 grader, snuskiga jul!

Som nog många av er har märkt så är inte julen min favorit och jag gör nog en hel del för att slippa den. Men det var hemskt smart av mig att jobba julen igenom så kanske den inte blir lika påtaglig och bara som svochar förbi på något konstigt vis.

Sov hemma hos svärföräldrarna inatt, bjöds på ostbricka vilket var gott, med på tok för få timmars sömna så drog jag mig upp, kokade självklart för starkt kaffe och snegar på klockan hela tiden. Ville nästan som skjuta mig själv när jag gick och la mig, då jag insåg att det enda som spelas på radion är julmusik, såndär musik då det är en 58 årig gubbe med skägg på näsan  och öronsnibbarn och som myskollar på små pojkar samtidigt som han försöker sjunga. Nej tack.

Men de årliga och ack så punktliga tårarna är fällda, nu är det bara se till att överleva dagen. Bara jag får se julkalendern i lugn och ro senare idag utan att någon har sagt hur den slutar så är jag nöjd.

-33,7 grader kallt är det nu, roligt om man skulle få problem med bilen. Huvva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar