22 sep. 2010

22/9-10

Hundarna är ute i hundgården just nu, både katterna och jag behöver lite lugnt och ro, själv så håller jag på att skriva skillnaden mellan professionellt relationsarbete och vardagliga relationer. Rullar på som vanligt, men den tidigare kursen var nog en lugn början, nu ska två arbeten in varje vecka, nu när jag kollade i häftet så visade det sig att uppgifterna var rätt stor, men är bara att planera lite bättre och lite mer.

Idag måste jag ut med jyckarna och springa, var i torsdags senast jag gjorde det. Men klart att man inte känner sig lika peppad när duschen saknas, får planera in det så jag har ny varit ut när vi ska till Myckelgensjö senare ikväll.

Igår var vi hos Jenny, åt pizza och kollade på halv åtta hos mig och Idol, var riktigt mysigt. Men någonstans i mitten av kvällen hamnade jag i någon konstig form av pizza-koma (?).


Kan inget annat än skratta åt Lova, denna hund, haha. Våran lilla pajas. Ibland inger hon ett sånt klokt intryck men när man känner hon så vet man hur tokigt dum hon är.

4 kommentarer:

  1. Hur går det med skolan? :D För mig går det segt och vill inte sitta med uppgifterna egentligen.

    SvaraRadera
  2. Det går väl, är vanligast en vecka före med uppgifterna, men känner nu att det är lätt att man blir slapp, kanske är nu som många andra hoppar av. Vad går du för kurser nu?

    SvaraRadera
  3. Hemsjukvård, Geriatrik, Lindrande vård, Rehabilitering och Habilitering och Arbetsmiljö och säkerhet. :D
    Jag hade misslyckats med min planering, hade missat en vecka. Men gick bra.
    Har du någon praktik snart?

    SvaraRadera
  4. skönt att det gick bra :)har ju börjat med kursen vård och omsorgsarbete nu så ska väl snart ha lite praktik :) Vart har jag ingen aning om dock.

    SvaraRadera