13 aug. 2015

Då var det dags för sommarens sista arbetsnätter (därav det sena inlägget) och måtte det bli fler av dessa nätter. Sett djur som jag ärligt inte trodde jag skulle få se längs dessa vägar. Men den 25e börjar vår verklighet, vår vardag när båda föräldrarna jobbar.

Har stickat tjocksockar och tittat på SATC inatt men till min förtret så insåg jag när Lova skulle ta sin kvällskiss att jag läst om att meteoriterna skulle synas mer inatt och stjärnklart var det. Fick se två stycken innan kylan gjorde sig påmind, för ja, kylan har aldrig riktigt släppt taget om oss i sommar. Frågan är väl om det är en klassisk svensk sommar eller om vi helt enkelt fick det lite sämre i år.

Medan jag satt ute så tittade jag på vår lönn, det är något med detta träd som verkligen faller mig i smaken, grov stam, mycket grönska och troligen gammal. Det är nog därför jag verkligen ogillade när kommunens traktor kom med klingorna och kapade allt vad de kunde. Målar upp en bild i mitt huvud om hur en familj ser ut, grenarna spretar åt alla håll men allt hålls samman av roten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar