18 sep. 2014

Varken du eller jag kan rädda alla men vi kan alltid göra något.

I världen, den stora världen, där terror gör att människor flyr sina hem, där naturkatastrofer härjar, där människor dör av svält. Här i vår trygga vrå, här där våra största problem är att det är besvärligt att det sitter en tiggare utanför en mataffär. Här där bensinprisen stiger. Här där det materiella är allt. Här där ordspråket "behandla andra som du själv vill bli behandlad" slukats upp av egoismen.

Säg mig, vart är problemen?


Jag vill kunna se mig själv i spegeln och tänka "jag har gjort skillnad", nu pratar jag inte om att rädda världen. Jag pratar om det där lilla, att visa godhet och medmänsklighet.
Min dröm är att någon gång i mitt liv kunna åka till ett krigsdrabbat land, till ett land där naturkatastrofer tagit allt och göra en skillnad, sträcka fram en hjälpande hand.
Och ja, jag vet. Det finns folk som behöver hjälp här och hjälp kommer de att få.

I was here 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar