31 mars 2014


Äntligen ny vecka och Tommy har en ledig sådan, väldigt efterlängtat då det börjar bli lite tungt att bära på magen. Fram med piskan för här ska saker ske.

Dags att lägga in en extra växel i allt som ska odlas fram. Man kan ju inte få för mycket av det gröna helt enkelt. Detta är den gröna pepparn som vuxit värre än ogräs, lite till min förtret då jag inte gillar smaken av den. Men förhoppningsvis kan man hitta på något roligt med dom.
Har en hel drös med tomatplantor som måste få sin beskärda del av kärleken jag har till de gröna, nu när Tommy jobbat har de fått vila till sig och inte varit på det mest frodigaste stället i huset, antar att det är för att jag just nu inte har varken plats eller krukor för dem.

Tänkte försöka mig på att få riktigt frodiga chili- och paprikaplantor och då behövs det lite större volym till rotsystemet som jag förstått kräver sin plats. Så jag tänkte köpa Ikeas papperskorg och borra hål i botten.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10096417/
Ikeas Fniss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar