25 juli 2013

Oj oj oj

Idag har verkligen småbarns-föräldern hunnit med mycket på sin Enda lediga dag denna vecka, oj oj oj! Vi har hunnit med att besöka staden med allt vad det innebär, blöjbyten, av- och påklädning och hunnit bli sams från morgondagens despyt om hur Tommy kunde dra upp mig kl.11.05 på min enda lediga dag, kan meddela att vi är sams fortfarande. Middag och födelsedagsfirande kan vi också bocka av. Har även hunnit bada med syster, tog ju bara ca.3 år innan jag vågade mig i plurret igen.

Men nog förstår ni att jag inte var nöjd för dagen, hann plocka, kapa och binda i trädgården, ja ibland är det inte bara vi människor som behöver ett lyft. Sen kom jag på att blommorna inne också behöver lite H2O så in och söla vatten hejvilt, nu kommer väl det stora dilemmat, är det min vattenkanna som är för liten eller har jag för mycket blommor, svår fråga att svara på men resultatet är att när blommorna ska vattnas så kan det ta en halvtimme. Sen efter detta sölande så kom jag på att några av dom behövdes sättas om så in med jorden och ner i källaren på krukjakt. 

Det enda jag nu kommer på som faktiskt är ogjort är att jag skulle behövt duscha men det finns väl en morgondag för det.

Läs detta inlägg med en släng av ironi, mest för att jag är så förbannat trött på alla facebook-mammor som aldrig slutar med att skriva minsta lilla händelse i deras gråa liv. Vi andra gör samma sak, alla gör samma sak och det är inte dagens händelse att man äntligen fått byta gardiner eller får dricka en kaffekopp ute i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar