30 juni 2013

Det där med blommor och bin

Har nu avklarat min dryga vecka och jag har inte skänkt trädgården en tanke vilket märks då det har ploppat fram mer och mer blommor. Vissa har hunnit växa så mycket, från att jag inte reflekterade att det fanns en växt till något högt och ståtligt. Men nu i veckan kommer det bli födelsedagsfirande med jämna mellanrum och en skön arbetsvecka, så nog ska jag hinna ge trädgården lite kärlek.

Tog mig en cykeltur med Lova ikväll efter jobbet, det lär väl märkas om mitt knä ville detta eller inte men just då var det helt enkelt värt det då vädret var kanon. Lova uppskattade det väldigt.
Denna blomma mäter ända upp till min haka nu.

Det är även blommor i häcken.

Enda växten som jag har hatkärlek till, taggar till tusen men blommorna är värd det.

Ogräs eller en vacker liten blomma? Åskådarens beslut.

En av mina marktäckande växter som blommar.

Även denna blommar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar