19 nov. 2012

Min önskelista till jul 2012

Jag önskar mig en sak denna jul och julklappen är billig, för endast 50 kr kan du göra mitt och så många andras liv så mycket lättare. Genom att sms:a PSO till 72901 så skänker du 50 kr till psoriasisförbundets fond som är den största bidragsgivaren till den svenska forskningen inom psoriasis.

För er som inte vet vad psoriasis är så ska jag sammanfatta det för er, psoriasis är en kronisk allvarlig systemsjukdom som det idag inte finns något botemedel mot, det kan enbart lindras. Denna sjukdom har sedan länge gått under kategorin hudsjukdom men på senare tid har man insett att det inte är så enkelt, denna sjukdom har kopplingar till mag- och tarmsjukdomar, ledbesvär samt hjärt- och kärlsjukdomar.

Psoriasis är en sjukdom som går i skov, jag kan berätta att efter min graviditet så blommade psoriasisen ut kraftigt och det kommer ständigt nya utslag. Jag vill inte duscha då jag vet att jag kommer vara sömnlös under natten p.g.a. klådan. Jag vill inte leva såhär. Jag vill kunna duscha och faktiskt njuta av det.

Det är min önskelista julen 2012.

Tack.

1 kommentar: