31 aug. 2012

På gott och ont

Denna vecka har ännu en gång bevisat att de flesta saker som händer mig handlar om maximal otur
  • Bilen lät konstigt vid start och massa rök kom
  • Katta är försvunnen
  • Selma har blivit förkyld
  • Tv-kanalerna slutade fungera
  • Korna rymde i mängder
  • Fläkten till pannan slutade fungera vilket resulterade till röklukt i huset, vilket är borta nu som tur är
  • Massa strul med försäkringskassan

Men inte bara dåliga saker har hänt denna vecka, veckan har inneburit
  • Massa mys med Selma
  • Insett hur guld värt det är med grannar och vänner
  • Pratat minnen och haft det underbart trevligt
  • Fått hjälp från håll jag inte trodde 
  • Hundarna har varit underbar
  • Egon har hittat en stödfamilj
  • Lärt mig mer om mig själv
  • Gosat med kycklingar
  • Längtat massor efter min Tommy
  • Blivit riktigt tjenis med Charles
Som ni kan läsa så har bara fysiska saker gått på tok och jag tror inte jag vill ändra på något av listorna, har helt enkelt fått växa som person och ja, det är mycket värt. Men att katten Kurt är spårlöst försvunnen är jätte jobbigt, antingen kommer han hem igen eller så kommer han vara i vårt minne som den tokiga katten som han var, vår dikes-katt som ägde hela Centralorten och byarna runt omkring.

Jag kan nog inte med ord säga hur otroligt tacksam jag är för hjälpen jag (vi) fick igår och att man bara osjälviskt kan hjälpa till när väder och vind är dåligt ja, det är helt enkelt underbart. Stort Tack helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar