14 juni 2012

En dag av massa nöjda miner

Blir nästan lite euforisk dagar som denna, denna dag har bara varit att strosa på. Började med att inse hur mkt hundarna uppskattar torrfoder och inte blötfoder, vi hade haft en kamp om matvägran osv ett tag men som ordnat upp sig nu. Sen for jag in till stan och fikade med mormor och hennes syster. Lova har äntligen fått sig en luddig matta som hon kan ligga och rulla sig på. Älskling gjorde god middag och lät mig vila, vilket var allt för välbehövligt.

Men den största saken som blev klar under dagen var faktiskt att nu har vi en hage till hundarna, nu slipper jag traska på och tjures på med onda fogar för att hundarna ska få sina promenader. Nu kan vi släppa dom på gräsmattan och jag är så nöjd. Är så skönt att man har så fina hyresvärdar som låter oss göra saker som detta.

Nu ska jag nog ta och lägga mig i soffan och vila en stund.
Ha det gott.


Kärlek är inte att sova eller ha sex tillsammans. Kärlek är empati, omsorg, respekt, trohet, att sakna sin partner, rädslan att förlora den, tid för och med varandra, tankar på den du älskar när ni inte är tillsammans och de små kärleksfulla handlingarna varje dag. Kärlek är nånting man får och måste vårda för att få behålla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar