4 okt. 2011

Vem är du?

Vem är du och vem är jag.

Jag är ett tok, bitsk och nitisk. Jag är glad, skrattar hjärtligt och älskar. Jag älskar djur, framförallt dessa håriga fyrbenta som vi människor kallar hundar. Jag transporterar galna tuppar i hundburen bak i skuffen på bilen. Jag älskar känslan som kalvars närhet ger. Jag har underbara vänner som ger mig styrka, skratt och värdighet. Jag vill, kan och ska lyckas. Jag har hållt nykläckta ankungar i handen.
Jag tvivlar på mig själv som person, söker efter svar på frågor som inte har ett facit. Jag funderar. Jag kan vara arg på morgon, middag och kväll. Jag är rödhårig.
Jag har hittat personen jag vill dela mitt liv med. Han som får mig att skratta, ger mig styrka då jag är svag. Han som orkar med mina konstigheter och impulsresor, han som står ut med fyra hundar. Älskar honom.

Så säg mig, vem är du?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar