18 jan. 2011

Lova, veterinär och planering.

Känns som att mycket har hänt nu under två dagar, försöker lappa ihop mitt framtida schema för denna termin och som jag har det nu så kommer det bli kämpigt, får bara se till att hålla mitt disciplin högt så kommer det nog att ordna sig. Kurslitteraturerna ligger och väntar på mig på macken i Bredbyn vilket känns tryggt, då kan jag börja imorgon.

I måndags insåg jag att Lovas sår inte läker utan växer, så tog tag i saken och ringde farbro doktorn och fick en tid idag, nu ska såret rengöras 2ggr/dag och även smörjas in 2ggr/dag med FUCIDERM. Om såret inte börjar dra ihop sig på några dagar så ska hon smörjas med starkare saker (snäll veterinär som skrev ut recept även på den starkare salvan redan nu så jag slipper åka in och få ett utskrivet). Man kan ändå inte kalla det för sår, är ju ett ärr men det växer, kanske låter smått konstigt men så är fallet. Gumman får fortsätta med kragen, dessvärre har hon gjort punktering på den, men funkar fortfarande.

1 kommentar:

  1. Hejsan
    Vad är det för sår som Lova har i nacken då hon måste bära den extremt snygga kragen? ;)
    Hoppas att allt är bra med er alla.

    SvaraRadera