16 jan. 2011

Elda upp bilarna.

Igår ville jag verkligen elda upp alla bilar i världen. Kanske var jag nonchalant och tänkte min bil är bra, hade en arbetskamrat som med jämna mellanrum startade motorvärmaren igår för att bilen inte skulle frysa igen men jag var kvar inomhus och tänkte, min bil är bra. Kanske att min bil kunde varit bra om motorvärmaren faktiskt skulle ha startat, men så var inte fallet. Vidare undersökning visar att jag faktiskt har ställt motorvärmartimern rätt och på något väldigt konstigt sätt så har den inte gått, men naiva Bella som får för sig att allt är i sin ordning försöker starta bilen, men utan resultat.

På andra håll, i Skalmsjö kämpade Tommy och Stina med att få igång någon bil. Det var verkligen stendött, men med massa gneta gneta gneta så startade den plikttrogna bilen som ägs av Tommys mormor och morfar.

Om inte Kinkis hade varit snäll och kommit in i byn och gett mig starthjälp så kanske jag hade suttit där fortfarande? Gudomligt snällt av honom att komma. 850in står hemma hos Kinkis och Jenny och verkar behöva en ny lever (batteri).

Ni som känner mig och vet hur arg jag kan bli när saker inte vill funka för mig kan ju tänka sig hur glad jag var delvis under kvällen igår, men var i trevligt sällskap och tycker att det kan göras om.

Nu ska jag snart åka och jobba, tror det blev 3½ timme sömn inatt, måste vara något form av rekord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar