10 dec. 2010

Måla, måla, måla, måla bort din sura min.

Från att vara -20 grader till -14 känns bra, nu bävar man inte gör att ta ett steg ut ur dörren.

Har gjort staden med hundarna idag, lite lustigt över det där men gubbar egentligen. Att gå på stan med två hundar verkar vara helt ok, men att gå med tre hundar samtidigt, då har man hunddagis. Tycker det är så roligt att se hur små barnens ögon lyser upp när de får syn på någon av hundarna, sen om de får syn på alla tre så är lyckan gjord.

Igår målade jag och Ingela panel och fönster i köket, vilken skillnad, nog för att det är väldans mycket spill och kladd på nuvarande tapet men ska ju snart upp nya så enligt mig gör det ingenting, tog ett till varv idag. Tro det eller ej, men vi har vita skåpluckor nu (hade till 98% vita tidigare, sen hade vi härligt mintgröna). Är så nöjd, nu ska allt få torka till sig ordentligt sen åker den riktiga färgen upp. Kommer bli kanon, tack Ingela för hjälpen, och för den kommande hjälpen.
Kommer upp för och efterbilder senare när det är klart.
Sen är det väl bara att börja i hallen där det ska målas, men vi tar en månad i taget.

Haft provsmakning av glögg ikväll, men starkglögg är nog inte min grej. Det smakar ju hm.... bara starkt?

Imorgon är det julbord på Ulvön och jag börjar faktiskt känna mig lite taggad. Jag, Tommy och Tomas försökte desperat få magsäcken större idag med en pizza, vet inte riktigt hur bra det gick men mätt blev vi. Vill ju inte få julbords-koma imorgon så pizzan kanske var lite profylax för magsäcken + julbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar