18 dec. 2010

Idiotförklarande blick

Trött och seg idag, har verkligen vänt på dygnet. Vet inte hur länge sen det var som jag haft den här dygnsrytmen, men måste vara några år sen i alla fall. Skulle nog passa ypperligt om jag jobbade natt nu, på tal om natt man kanske ska skola in sig på natten. Lite mer pengar.

Lovas klor är nu klippta, jag berömmer och berömmer men får bara en idiotförklarande blick tillbaka. Hon förstår nog inte vad det är jag berömmer henne för, men duktig är hon. Sen äter hon upp klobitarna som blir då man klippt de. Kanon.

Bilder kommer senare från gårdagen, bakade ca 140-150 bullar. Ställer frågan till mig själv ibland "Varför kan jag inte baka med måtta?" men aja, skiten är i frysen nu. Bara att komma och fika, kommer säkerligen snart in i en långdragen muffins-period snart igen.

Ska väl kanske anta utmaningen och försöka vinna över tvätthögen, började starkt igår men sen dalade det. Är ju som skönt att bli klar någon gång, fast iofs blir man någonsin klar med smutsiga kläder?

Väntar besök från en viss person, en bra person :)

1 kommentar: