3 dec. 2010

Har börjar med lite mer allvarlig träning med Lova förresten, tänkte köra in hon på lite lydnad och se om damen har någon potential. Träningen går utmärkt då hon älskar klickern.
Hon kan fot med lite handvisning, eller hon stuttsar väl snarare fram men hon förstår själva grejen. Har börjat med apportbocken också och den gillar hon verkligen. Duttat mest på den till en början, men nu börjar hon förstå grejen med den också. Hur roligt som helst att träna denna hund.

Devil har jag mest kört kontaktövningar med då jag får för mig att han lyssnar bättre då (?)

Ska bli så roligt att träna Kaja igen då hon älskar klickern. Ni som inte har klickat in era hundar, rekommenderar er att göra det, är ett enkelt komplement om man är som jag mindre bra på att tajma in berömmet bra.

2 kommentarer:

  1. Kul att det går bra med träningen med Lova :) Hoppas att det kommer att gå jätte bra och att ni komemr ut på tävlingsbanan ;)

    SvaraRadera
  2. Vi får se om jag har nerver till tävlingsbanan :P

    SvaraRadera