12 nov. 2010

Lovi loo

Tro om Lova snart ska löpa? Tycks se ena tecknet efter de andra att det snart är på gång. Stor tjejen väger hela 15 kg nu, jag är nöjd! Tycker att det räcker med växandet nu men hon bara växer och växer, mesta dels på bredden.


Lovi loo har gjort den igen, fick tjocksockar av farmor när jag fyllde år, hittade en av dom söndertuggad och fick höra att hon attackerade min oöppnade förpackning med dyra strumpbyxor och nu, förstörda. Förstår inte varför hon håller på med detta tuggande, är det trots eller vad har damen för sig? Och den största frågan är, hur fasiken ska jag få bort det beteendet?

Snart kommer mamma och pappa, blir god middag med utskuren biff.

2 kommentarer:

  1. Har du ben tillgängligt för henne hela tiden? eller så kan du alltid ta henne på bargärning då du ser henne hålla på. Ett tips är att inte plocka undan sakerna utan bara blockera då du ser att hon börjar/är intressera sig för föremålet och säga Nej eller fy, ja iaf något ord som du använder dig av då hon inte får göra saker. Stå där och vänta tills hon själv går därifrån och tappar intresset för stunden. Går hon tillbaka är det bara att upprepa samma procedur :) Det har funkat för mig för många saker. Nu räcker det med att bara säga nej då går Ina och Rozz därifrån. Hoppas att det kommer att funka för dig om du testar detta :)
    Lycka till!

    Vh Madde med valparna

    SvaraRadera
  2. Harry gör likadant, han slutar ju när man säger till men det är nog drygt att behöva säga till. Man vill inte behöva vakta honom hela tiden för att han inte ska finna något att bita sönder.. Dessa hundar :) / Maja

    SvaraRadera