3 nov. 2010

Anmäla till stora hund?

Är så sugen på att anmäla hundarna till Stora hund i Stockholm, hade varit så roligt att ställa ut dom. Men hade nog behövt två personer som skulle kunnat hjälpa en då, ska prata med Tommy om vad han tycker om saken.

Idag har jag varit effektiv, städat, tagit ur och in i diskmaskinen några gånger, lagat mat, duschat och smort in mig, skönt att jag inte behöver duscha så ofta då det är en evighets grej med att smörja in sig, måste nog ringa till psoriasismottagningen om mer dovobet då det är den enda salvan som funkar, att bara köra återfuktande fungerar inte. Då jag dammsög så råkade en strumpa åka med i dammsugaren, den började låta konstig så jag tog beslutet att Tommy får kolla på den när han kommer hem.

Ska väl snart börja fixa till hundarna innan jag åker på jobbet, känns riktigt surt att man ska jobba som en heltid men får inget betalt, bara någon hundring per dag hade gjort skillnad. Idag får Jussa vara i hundgården och Lova inne, när praktiken är slut måste jag fundera ut hur jag ska kunna fixa hundgården så den är Lova-säker, hon har kommit på hur man tar sig ut. Först tycker hon det är roligt att vara där, men sen när det började bli tråkigt så är det bara att klättra över tycker hon. Galna hund som hon är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar